Listing 1 - 10 of 226 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Met deze gids willen de auteurs een lacune invullen en het abstracte concept 'onderzoekscompetentie' vertalen naar praktische hulpmiddelen voor de leerkrachten wetenschappen en hun klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- probleemoplossend denken --- School management --- Didactics of sciences --- Research on teaching --- onderzoeksmethoden --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Biologie ; secundair onderwijs ; didactiek --- Chemie ; secundair onderwijs --- Natuurkunde ; secundair onderwijs --- biologie --- chemie --- didactiek --- fysica --- onderzoeken --- onderzoeksmethodiek --- wetenschappen --- Didactiek --- Natuurwetenschappen --- Natuurwetenschappen; secundair onderwijs ; didactiek --- natuurwetenschappen --- Biologie : didactiek --- Chemie : didactiek --- Fysica : didactiek --- Natuurwetenschappen : didactiek --- 485.4 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de wetenschappen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- PXL-Education --- secundair onderwijs --- onderzoeksvaardigheden --- didactiek van de natuurwetenschappen --- Secundair onderwijs --- Onderzoekend leren --- Vraagstukken --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderwijsleergesprekken --- Proeven (wetenschappen) --- Natuurkundige proeven --- Chemische proeven --- Biologische proeven --- Vraagstuk (wiskunde) --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderwijsleergesprek --- Proef (wetenschap) --- Natuurkundige proef --- Chemische proef --- Biologische proef --- Grafische sector
Choose an application
Taal is de sleutel tot succes op school. Kinderen die sterk zijn in taal behalen op school goede resultaten, niet alleen bij taal, maar ook bij de andere vakken. Minder taalvaardige kinderen presteren over de hele linie meestal minder goed.Op school geldt taal nog veel te veel als een losstaand vak en daardoor worden belangrijke kansen voor taalontwikkeling gemist. Dit boek laat zien hoe beter onderwijs ontstaat als leerkrachten taallessen en zaakvaklessen bij elkaar brengen. Ze zullen dan aan twee kanten winst boeken: de kinderen steken meer op van de zaakvakles én komen steeds een stap verder in hun taalontwikkeling.In Taal, een zaak van alle vakken beschrijven de auteurs de theorie en maken ze direct de koppeling met de praktijk. Ze presenteren een eenvoudig lesmodel, herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete handreikingen. Daarmee kan elke leerkracht zelf geïntegreerd taal-zaakvakonderwijs realiseren, of het nu gaat om een les in de onderbouw over tijgers, in de middenbouw over magneten, of in de bovenbouw over tropische grondstoffen. In deze tweede herziene druk is de dvd vervangen door een website. Op deze website staan lesmaterialen, videoregistraties en een multimediaal programma waarmee het lesmodel in verschillende voorbeeldlessen in beeld wordt gebracht.
taal --- Taalbeschouwing --- Taalvaardigheid --- Basisonderwijs --- taalgebruik --- Taalonderwijs --- 475.25 --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Spelen is dé grootste troef van kinderen. De mogelijkheid om door spelen te leren is hun meest kenmerkende eigenschap. Spelen is dus het 'lange leven' van kinderen. Toch zijn er kinderen die niet uit zichzelf tot spelen komen. Bovendien stimuleert onze prestatiegerichte maatschappij noch de ouders, noch de leerkrachten om kinderen veel en vrij te laten spelen. Meer zorg voor kleuters via spelbegeleiding gaat back to basics. Spelen is opnieuw het doel en niet louter een werkvorm bij andere activiteiten. Het boek biedt een complete aanpak voor kinderverzorgers, kleuterleiders en zorgcoördinatoren om kinderen te ondersteunen in hun (leren) spelen, om zo te evolueren en andere ervaringen op te doen.
Spelen didactiek - Spelen kleuters - Spelen zorgverbreding. --- #PBIB:+110.40 --- #KVHB:Spel --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- 373.24 --- Spelen ; didactiek --- Spelen ; kleuters --- Spelen ; zorgverbreding --- kleuterspelen --- spelbegeleiding --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Spelen ; didactiek - Spelen ; kleuters - Spelen ; zorgverbreding. --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- 471.47 --- spelen --- kleuters --- bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Spelbegeleiding --- Spelen --- zorg --- Samenspelen --- kleuteronderwijs --- KHCA --- didactiek --- Spelontwikkeling --- Didactische werkvormen --- 471.4 --- 472.7 --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- zorgverbreding --- Didactics of sports and games --- Didactiek van sport en spel --- PXL-Education 2013 --- kind en spel --- spelontwikkeling --- creatieve expressie --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Dit boek is ontwikkeld als een praktisch instrument voor leraren en lerarenopleiders secundair onderwijs. Met een aantal in de praktijk uitgeteste projecten en concreet uitgewerkte lesmaterialen is het een blijvende bron van inspiratie voor al wie betrokken is bij de didactiek en de praktijk van het vak. De cd-rom bevat kant-en-klare lesmaterialen die naar eigen inzicht kunnen worden aangepast.
Beroepsonderwijs --- PAV. --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- PAV (project algemene vakken) --- Beroepsonderwijs ; didactiek --- Project algemene vakken --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- praktijkonderwijs --- projectonderwijs --- project algemene vakken --- Project algemene vakken (PAV) --- 485.6 --- PAV --- Projectonderwijs --- 486.8 --- Didactiek --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Contains audio-visual material --- Secundair onderwijs --- Didactics of social education
Choose an application
De uitgave Krachtig Onderwijzen biedt u een compleet nieuwe kijk op leren. Het boek beschrijft een intelligente en zeer effectieve manier van werken met leerlingen. De aanpak is zo scherp als een laserstraal. Het boek richt zich op zeven elementaire principes van leren die er echt toe doen binnen het onderwijs. Elk principe maakt het verschil tussen leren en niet leren, en tussen middelmatig en goed onderwijs. Als u deze principes toepast binnen uw onderwijs, doet u een nieuwe ervaring op: u geeft 'Krachtig Onderwijs'. Het unieke van 'Krachtig Onderwijs' is dat het de wetenschap van het leren combineert met daadwerkelijk handelen. Het biedt doelgerichtheid, discipline en daadkracht om goed les te geven. De werking van het brein is steeds uitgangspunt voor zeven heel praktische en makkelijk uit te voeren werkwijzen. Met Krachtig Onderwijzen richt u zich op dat wat er echt toe doet en u werkt met een voldaan gevoel. Duizenden leraren doen het al. U kunt het ook en dit boek is uw leidraad.
onderwijsstrategieën --- Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Leraren --- Didactiek --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- brein --- krachtige leeromgeving --- leren --- lesgeven --- 454.2 --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Leren --- Lesgeven --- Didactische principes --- Geheugen --- Hersenen --- Leerstrategieën --- Leervoorwaarden --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Education 2015 --- leerstrategieën --- Pedagogiek --- Onderwijsstrategie
Choose an application
477.6 --- didactiek --- beeldonderwijs --- Basisonderwijs --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Beeldopvoeding --- Beeldbeschouwen --- Creativiteit --- Tekenen --- PHL-Central Office 12 --- basisonderwijs --- beeldende expressie --- Handvaardigheid --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- #BSCH: vak: tekenen --- Schoolbooks - Didactic material --- Beeldeducatie
Choose an application
Het boek geeft (startende) docenten de kennis, tools en technieken die zij nodig hebben om studenten binnen het beroepsonderwijs effectief te begeleiden in het leerproces. Het uitgangspunt van 'Activerend opleiden' is het verhogen van de kwaliteit en daarmee het rendement van onderwijs door docenten te inspireren. De didactische visie op hoe goede leerresultaten behaald kunnen worden berust op zeven pijlers: werken vanuit een fundament, gebruik maken van breinprincipes, aansluiten bij leerstijlen, variatie in werkvormen, motiveren en stimuleren, benutten van verschillen en toetsen van resultaten. De competenties waaraan gewerkt wordt, zijn: ontwikkelen, lesgeven, begeleiden, toetsen en professionaliseren
BSO (beroepssecundair onderwijs) --- lerarenbegeleiding --- Didactics --- didactiek --- actief leren --- 489.4 --- leerstijlen --- lerarenopleiding --- 37.02 --- Didactiek : hoger onderwijs --- Didactiek : technisch onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs ; didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactiek --- Hoger beroepsonderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerstijlen --- Beroepssecundair onderwijs --- Onderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Leraren hoger onderwijs --- Professionalisering --- arbeidsmotivatie --- assessment --- competenties --- didactisch proces --- examinering --- groepsdynamica --- hersenactiviteit --- hersenen --- intelligentie --- leerkracht --- leermethoden --- leren --- planning --- presentatie --- spreekkunst --- zelfbeoordeling* --- zelfcontrole --- zelfevaluatie --- zenuwstelsel --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Didactische werkvorm --- Leerstijl --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In dit boek gaat het niet om het maken van wetenschappers, maar om het stimuleren van de interne onderzoeker in een wereld die blijft verwonderen.Ieder kind bekijkt de wereld vol verwondering en nieuwsgierigheid. Deze vaardigheid maakt van hen grote onderzoekers en vraagt om onderwijs dat inspeelt op deze natuurlijke nieuwsgierigheid. De uitdaging van onderwijs dat een onderzoekende houding bij jonge kinderen verder ontwikkelt en stimuleert is dan ook het thema (of uitgangspunt?) van dit boek.In dit boek komt de onderzoekende houding aan bod, de rol van de leraar, onderwijs dat zich richt op de onderzoekende houding, een nascholingstraject voor de leraar en tools die een hulpmiddel kunnen zijn.Deze uitgave richt zich naar iedereen die betrokken is bij het kleuteronderwijs, waarbij er inspiratie geput kan worden uit praktijkvoorbeelden, nascholingssessies en theoretische achtergronden.
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- ontdekkend leren --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of Kindergarten --- kleuterleiders --- kleuterdidactiek --- #PBIB:+111.73 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- stimulerend onderwijs --- wereldoriëntatie --- 471.4 --- onderzoek --- 471.43 --- Hoekenwerk --- Licht --- Water --- Zand --- Experimenteren --- Onderzoek --- Ontdekkend leren --- Techniek --- experimenteren --- hoekenwerk --- water --- zand --- zeepbellen --- Didactiek : kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Onderzoeksvaardigheden ; kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Wereldoriëntatie : Omgeving : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- PXL-Education 2015 --- onderzoeksvaardigheden --- Onderzoekend leren --- Lager onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden --- Didactiek --- Onderzoek Ahs --- leraren --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderzoek Arteveldehogeschool
Choose an application
Dutch language --- Second language acquisition. --- Nederlandse taal --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- didactiek --- didactiek. --- Medische microbiologie --- 579.61 --- medische microbiologie --- medische laboratoriumtechnologie
Choose an application
'Leren en onderwijzen' is een integrale methode algemene didactiek. Sinds de vijfde herziene editie (2006) deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context en technologische evolutie waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een aantal vernieuwingen zich opdrong. Deze herziene editie sluit aan bij de basiscompetenties en de beroepsprofielen van het lerarenberoep. Het biedt ook de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken
Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Didactique Didactiek --- Evaluation Evaluatie --- Formateurs Opleiders --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Tests Tests --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- 454 --- evaluatie --- leren --- onderwijskunde --- werkvormen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- didactisch proces --- onderwijs --- Didactiek --- Leren --- Leerinhouden --- Didactische beginsituatie --- Evaluatie --- Leerdoelen --- 371.3 --- 370.02 --- 691 --- 000.1 --- OF 3 2018-2019 --- MA 2018-2019 --- Didactiek; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- Algemene werken --- OO Leren en onderwijzen --- Didactiek. --- Didactics --- OF 3 2017-2018 --- MA 2017-2018 --- PHL-Education 12 --- Onderwijs --- Doelen --- Doelstelling --- Leerinhoud --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 226 | << page >> |
Sort by
|